Tafel van Bollenstreekhout geopend in Bibliotheek Sassenheim

Gepubliceerd op: 28 september 2023 10:26

Opening Minecraftmuseum

Op donderdag 28 september werd tijdens de week van Meedoen en ontmoeten in de Bibliotheek van Sassenheim de nieuwe tafel van Bollenstreekhout geopend door Ninke Bartoo (programmamaker van de Bibliotheek Bollenstreek) en Jakob Korsuize (vrijwilliger bij de Buurtkamer).

De tafel staat op een centrale plek in de bibliotheek waar een krantje gelezen kan worden of waar activiteiten worden gehouden en waar mensen elkaar kunnen ontmoeten. Het is een bijzondere tafel. Het hout komt van bomen die op de Wilhelminalaan voor het stadhuis in Sassenheim hebben gestaan. Het Tafelarsenaal in Cruquius heeft van deze kastanjebomen een prachtig exemplaar gemaakt.

Na de opening werd door deelnemers van de Buurtkamer in Sassenheim een kopje koffie gedronken en is de week van Meedoen en ontmoeten van start gegaan. Iedereen is welkom om tijdens openingstijden van de Bibliotheek in Sassenheim, aan de Bollenstreektafel een krantje te lezen, te werken, studeren of om andere mensen te ontmoeten.